Counting down the days... - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu Counting down the days... - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu

Counting down the days...

Door: Annemarie Stolk

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

15 Januari 2016 | Nederland, Krimpen aan de IJssel

Nog geen jaar geleden ben ik terug gekomen uit Australië. Deze reis was echt fantastisch mooi. Voordat ik naar Australië ging had ik al bedacht wat ik na deze reis wilde gaan doen. Namelijk op mezelf gaan wonen en misschien een opleiding gaan doen. Maar toen ik terug kwam uit Australië wilde ik alleen maar meer reizen gaan maken. Reizen heeft echt een verslavende werking. Tijdens de reis in Australië had ik van mede backpackers veel verhalen gehoord over Azië en Nieuw Zeeland, hier ben ik me in gaan verdiepen en vooral het duiken in Azië, de prachtige stranden en de natuur en cultuur trokken me aan. Nieuw Zeeland heeft ook een prachtige natuur en is perfect om te backpacken. Christien had ook grootse plannen gemaakt om te gaan reizen en het leek ons erg leuk om een stuk samen te reizen dus zou ik haar ook nog gaan bezoeken in Amerika. Al snel kwam ik erachter dat ik teveel landen wilde zien en keuzes zou moeten maken, dat was erg
lastig! Nieuw Zeeland skippen dan maar?. Met Christien samen hadden we het avonden lang over de reisplannen. Op een gegeven moment kwam Christien met het geniale idee om samen te gaan! Wat een supergaaf idee was dat! Na avonden/nachten bespreken en dingen uitzoeken hadden we een prachtig reisplan opgesteld (wat nu alsnog iedere dag veranderd ;-)) ondertussen was ik op mijn werk aan het regelen of ik onbetaald verlof kon krijgen, wat helaas niet ging. En toen stond ik voor een lastige keuze namelijk ontslag nemen en mijn dromen navolgen of kiezen voor de zekerheid van een baan. Een lastige keuze maar ergens had ik gelijk al het besluit genomen om ontslag te nemen maar hier heb ik natuurlijk wel heel goed over na gedacht. Toen ik vertelde dat ik ontslag wilde nemen gaf mijn teamleider aan dat als er plek is als ik terug kom ik zo terug kan komen. Daar werd ik helemaal blij van en gaf me ook een beetje rust ;). Dit alles gebeurde zo rond september/oktober en inmiddels is het al bijna zo ver! De afgelopen tijd heb ik veel gewerkt om mijn vakantie uren te kunnen opsparen. Veel dingen hebben Christien en ik geregeld zoals een reisplanning maken, ticket boeken, reisverzekering regelen, spullen inkopen. We hadden een hele to do lijst vol met zaken die geregeld en uitgezocht moesten worden. Nu heb mijn laatste werkdag gehad en gaat het avontuur bijna beginnen! We willen naar de volgende landen gaan. Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Filipijnen, Maleisië, Indonesië, Nieuw Zeeland of Australie, Mexico, Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia en Peru. Erg veel landen maar hopelijk kunnen we er zoveel mogelijk zien :-). Maandag 18 januari vliegen we om 18:20 naar Phuket in Thailand:-). Wat ik al veel van mensen als reactie heb gehoord is dat ze het ook willen doen, ik zou zeggen ga het doen want het is zo gaaf! 1 van de mensen die ook zei het te willen was m'n broertje Marco en hij gaat nu gewoon voor 3 weken mee naar Thailand!!! Hoe gaaf is dat :-) Hij zal zaterdag 23 januari aankomen in Phuket. Nu het zo dichtbij komt ga ik steeds meer beseffen hoe cool het is om dit te gaan doen. En wat ik al helemaal te gek vind is om dit samen te doen met Christien. Toen ik vorig jaar alleen naar Australie ging was dit ook echt superleuk maar nu kan ik het delen met iemand. De stress vooraf, de regelzaken maar vooral de leuke plannen, ideeën en ervaringen. Nu het zo dichtbij komt besef ik ook dat ik dingen zal gaan missen zoals mijn familie, m'n lieve neefjes en nichtjes die ook steeds groter worden, de eerste stapjes van Tessa en Elize :-), bruiloft van m'n vriendin Coralien, mijn vrienden, m'n werk en de sportschool waar ik aardig addicted aan geworden ben en nog zoveel meer. Maar gelukkig is er Skype en kan ik zo toch bij blijven met alle gebeurtenissen. En daarbij komend wat is nou een half jaar op een mensenleven? En sporten kan ik overal gelukkig :-). Wat er door me heen gaat de laatste dagen is niet echt te beschrijven maar het maakt me heel blij dat ik zoveel lieve mensen om me heen heb <3. Lieve familie, vrienden en collega's ik ga jullie missen! Toch heb ik geen seconde spijt van mijn keuze want het is zo belangrijk om te doen wat je leuk vind, het leven is kort en daarom moet je je dromen navolgen. Live a life you will remember and whatever you do make sure it makes YOU happy.

Deze keer zal ik heel erg mijn best gaan doen om wel trouw mijn blog bij te houden, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Veel leesplezier.

  • 15 Januari 2016 - 18:14

    Bianca:

    Anne heel veel plezier! Geniet ervan en ben benieuwd naar jullie reisverhalen. Pas goed op elkaar!

  • 16 Januari 2016 - 14:53

    Anneke:

    Leuk Anne! Heel veel plezier en pas een beetje op mn kleine zusje..:)

  • 16 Januari 2016 - 15:20

    Ruben:

    Supercool! Geniet ervan samen !

  • 16 Januari 2016 - 16:50

    Lydia:

    Hoi Annemarie...ik wens je een hele fijne vakantie. ..pas goed op je zelf. .En ik ga de verslagen. .van de reis weer..lezen...Toi Toi. .gr. Lydia a

  • 16 Januari 2016 - 17:16

    Willemieke:

    Super leuk Anne! Geniet er van.. en ik ga je verslagen lezen hoor:) X

  • 17 Januari 2016 - 14:19

    Paul:

    Geniet ervan! Een onvergetelijke reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Krimpen aan de IJssel

Annemarie

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 22294

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 30 Juli 2016

Azië, Nieuw Zeeland en Amerika

01 December 2014 - 27 Februari 2015

Backpacken in Australië

17 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: