Hong Kong, Great place! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu Hong Kong, Great place! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu

Hong Kong, Great place!

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

03 December 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hong Kong
Hong Kong in een vogelvlucht was het vooral maar wat is het mooi!.
De eerste uren waren vooral zoeken want ook al had ik een reisboek het is en blijft een doolhof. Er zijn zoveel gebouwen, straten, winkels en wat en hoop mensen en choas in het verkeer, iedereen rijd maar door terwijl mensen ook gewoon oversteken in veelste kleine straatjes. Soms moest ik op de stoep zelfs oppassen om niet aangereden te worden. Maar stond ik zo nog in een drukke straat met alleen maar reclamebord en veel mensen en winkels, Een minuut later stond ik bij een mooie haven met een uitzicht :o. Na eerst 6 uur heel Hong Kong doorgereisd te zijn met de trein en driehonderd keer de verkeerde kant op gestuurd te zijn had ik het guest house gevonden en kon ik eindelijk m'n zware tas droppen. Hierna ben ik de stad in gegaan en ben ik langs de avenue of stars gelopen en verder langs de haven met mooie uitzichten en uitkijkpunten. De infrastructuur is heel apart, veel hoge gebouwen staan naast elkaar, bijna allemaal anders en hoe ze soms neergezet zijn, alsof de stad netje bij beetje helemaal volgebouwd is, bijzonder om te zien!. Ik had me voorgenomen om vroeg te gaan slapen maar dat ging niet door een jetlag, hard bed, pratende mensen, politie sirenes ,verkeer en getoeter in de straat (dat ging heel de nacht door) Toch heb ik nog een beetje kunnen slapen gelukkig :-). De volgende dag heb ik het museum of art bezocht, met de Ferry naar Hong Kong Islands gevaren en met de bus naar Victoria Peak vereist, vanaf hier kon ik een groot deel van de stad zien. Helaas was het wat mistig maar alsnog was er veel te zien. Ook was er een winkelcentrum bij en madam toussoud, waar ik niet ben geweest. Wel ben ik met de Victoria Peak tram gegaan, hiermee gingen we de berg af, dit liep heel stijl af en was het uitzicht weer mooi om te zien. Daarna ben ik terug gegaan naar Kowloon voor een goed plekje voor de symphony of lights,( zo'n 2 uur gewacht maar dat was het waard) wat is dat gaaf zeg! Een lasershow met muziek en dat aan op 40 gebouwen op het eiland aan de overkant. Dit is een soort van verering van de energie, geest en diversiteit van Hong Kong en staat in het Guiness book of records! Echt een aanrader om te bekijken! Hierna ben ik naar het vliegveld gegaan om te wachten op de volgende vlucht richting Melbourne. Hong Kong was gaaf en zeker een aanrader! Nu over een paar uur naar Melbourne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 22259

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 30 Juli 2016

Azië, Nieuw Zeeland en Amerika

01 December 2014 - 27 Februari 2015

Backpacken in Australië

17 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: