Sydney, kerst, oud&nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu Sydney, kerst, oud&nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu

Sydney, kerst, oud&nieuw

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

11 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal! Hoe is het daar? Leuke kerst en oud en nieuwe gehad?! Het is weer voorbij gevlogen allemaal! Het is alweer een tijdje geleden sinds m'n laatste blog dus de hoogste tijd voor een nieuwe! Ik ben nu alweer een tijdje aan het reizen, de tijd vliegt voorbij!.
Na Uluru was ik naar Sydney gevlogen en daar was precies de gijzeling aan de gang zo'n 10 minuten bij m'n hostel vandaan, heel Sydney in rep en roer wat heel logisch is! Bizar! Ze hadden het ook nog over bommen op 3 plaatsen in de stad en het operahuis was afgesloten, ik ben maar in het hostel gebleven die avond. De volgende dag hoorde ik hoe het afgelopen was, echt erg! Ik ben wezen kijken bij de plaats waar het gebeurd was (Martins place) de straat bij het café was afgesloten, veel mensen, cameraploegen en heel veel bloemen! Heftig om te zien en van dichtbij me te maken!.

In Sydney is veel te zien! Mooi gebouwen zoals het operahuis, St. Mary kathedraal en veel ontiegelijk hoge gebouwen en heel veel winkels en marktjes :-) Ook veel mooie parken enzo om lekker te chillen! Ik heb veel gezien van Sydney en omdat het vlak voor kerst was waren er lichtschows, kerstbomen, kerstmuziek en een kerstconcert in het park! Zo kwamen we toch nog in de kerstsfeer :-) ik heb veel Nederlanders ontmoet in Sydney! Dat was erg gezellig! We gingen stappen, dat kan je daar goed en ook elke dag! We zijn met een groep naar de blue mountains geweest, tree sisters, en andere mooie plekken! Erg leuk en gezellig was dat!, veel klimmen enzo!.
Met kerst heb ik op kerstavond bij vrienden in een hostel een kerstdiner gegeten op het dak met uitzicht op het operahouse! Dat was erg gezellig! We hadden kalkoen en soort punch met lekker veel alcohol erin :p. Ondertussen verbleef ik al in een ander hostel een uurtje uit het centrum vlakbij het strand dus moest ik Savonds nog ff reizen! Ik begin al te wennen aan het OV. Al heb ik toch het liefst een auto haha:-). Verder heb ik met kerst voornamelijk op het strand gelegen en met 3 andere meiden een soort van kerstdiner gehad bij het strand, helaas niet op het strand wat het regende knetterhard. Verder was het een leuke kerst met veel leuke mensen, wel apart om het zo te vieren! Ik heb nog geskypt met m'n familie op 2e kerstdag, hun zaten toen aan het kerstdiner. M'n Neefje en nichtjes ook nog gezien! Dat was erg leuk en zo was ik er toch nog een beetje bij :p.
Het hostel was het erg gezellig en heb ik leuke mensen ontmoet, vooral Nederlanders. Dat hostel was het hostel waar de groepsreizen van australian backpackers beginnen! Ik heb veel aan het strand gelegen en gelopen! Ik ben wel bruin geworden maar natuurlijk ook verbrand:-| factor 50 is hier geen overbodige luxe! Het was helaas ook we eens rotweer maar de grootste shoppingsmall van australie was hier in de buurt dus zijn we maar gaan shoppen! Heerlijk! Al moest ik me wel inhouden! Zoveel leuke dingen daar en souvenirs haha maar het is me redelijk gelukt ;-).

De dag voor oud en nieuw gingen we oliebollen bakken! Erg leuk om te doen! Het beslag hadden we in de zon laten rijzen, heel apart wel om dit te doen bij 30 graden ipv 3! Het beslag lukte goed en het bakken ook!! En ze werden erg gewaardeerd door alle mensen uit het hostel! Toch nog een beetje oud en nieuw gevoel ;-). Met oud en nieuw zelf hadden we een mooi plekje uitgezocht aan de overkant van de brug met uitzicht op de skyline, operahouse en de Harbour bridge! Helemaal vooraan zaten we! Dat was echt top! We moesten wel om 11 uur sochtends er al heen maar dan heb je ook wat! We waren met een groep van 10-12 mensen! Erg gezellig! Het werd echt al druk ook op het water en veel zweefvliegtuigen gaven een show! Om 9 uur begon het kindervuurwerk, dat was al bizar mooi! 4 shows naast elkaar! Bizar en nu moest het 'echte' vuurwerk nog komen! Het wachten duurde op een gegeven moment wel lang! Maarja het was het waard. Om 12 uur was de echte show! Wauw bizar! 8 punten en de brug en het operahouse! Echt supermooi vuurwerk! Leuke mensen, champagne en vuurwerk! Het feest was compleet! Apart wel om het met mensen te vieren waarvan ik sommige pas 3 weken of zelfs maar 2 dagen kon! Maar wel erg leuk om mee te maken, het was wel echt een hele happening :-). De volgende dag hadden we om 12 een nieuwjaarsduik gedaan met de groep Nederlanders, stuk of 100-150. Echt te leuk was dat met z'n alle door de doorgang van de surf rescue de zee in! De tv ploeg van Bondi rescue filmde ons ook dus als je het kijkt zie je ons nog voorbij rennen de zee in! Het had geen dag later moeten zijn want de volgende dag was er rond dat tijdstip een haai op Bondi gespot :-|. De volgende dag vertrok ik alweer uit het hostel op collaroy beach en ging ik naar het centrum. Echt jammer wel want het was daar zo gezellig en lekker aan het strand! Maar ik ga maandag 5 januari een surfkamp doen van 5 dagen bij mojosurf en dan moet ik al om 6 uur weg vanuit het centrum dus beter daarheen! Vroeg opstaan is al niet zo mijn ding;-). Zondag ben ik nog wel een daagje terug gegaan naar collaroy om lekker te bakken in de zon en maandag op naar het surfkamp op spot X, kijken of ik wat golven kan catchen;-) maar dat volgt in m'n volgende verslag! Tot snel!

XXX

  • 11 Januari 2015 - 10:32

    Lydia:

    Hoi Annemarie
    Met veel aandacht je verslag gelezen.
    Wat leuk allemaal..wat je zo meemaakt.
    Erg leuk om te lezen..en te vernemen.
    En fijn dat je zoveel leuke. ..mensen ontmoet. .plus Nederlanders.ook wel fijn als je zover weg bent...toch?
    Vind het erg leuk om je blog te lezen
    De tijd gaat hard he!
    Meis geniet nog lekker. .
    En kijk uit naar je volgende..verslag
    Hartelijke groetjes. .Lydia x

  • 16 Januari 2015 - 07:24

    Annemarie:

    Hallo Lydia!
    bedankt voor uw berichtje! leuk om te horen!
    ja het is erg fijn om leuke mensen te ontmoeten! erg gezellig! mensen uit zoveel verschillende landen! erg leuk! de tijd vliegt voorbij! ik ben al over de helft nu! bizar!
    maar in nederland ook alles goed? hopelijk is het weer wat beter geworden! wel leuk dat er rond de kerst sneeuw lag! ik heb leuke fotos voorbij zien komen. Isa had een sneeuwpop gemaakt zag ik! zo leuk! hoe gaat het met haar? ik hoop dat ik haar nog herken als ik terug ben ;) ze groeit zo hard! ik mis haar en de andere familie wel hoor! gelukkig bestaat skype! dat is een uitkomst!
    tot snel weer en de groetjes aan Jacoline, Rodney en Isa

    groetjes,
    Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 22282

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 30 Juli 2016

Azië, Nieuw Zeeland en Amerika

01 December 2014 - 27 Februari 2015

Backpacken in Australië

17 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: