Goodbye - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu Goodbye - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu

Goodbye

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

01 December 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Na veel wachten is het dan nu zover nog een paar minuten en dan vertrek ik naar Australië :-)
Na een overweldigend afscheidsfeest en alle andere feestjes en leuke dingen die ik gedaan heb met vrienden en familie denk ik waarom zou ik eigenlijk op vakantie gaan als ik hier al een geweldig leven heb? Maar aan de andere kant is het echt te cool dat ik deze trip ga maken;-) en het zijn maar 3 maanden dus tegen de tijd dat mensen bedenken dat ik weg ben ben ik alweer terug.
Je gaat niet zomaar ff jaar Australië, er gaan heel wat voorbereidingen aan vooraf.
Zoals het regelen van een visum, reisverzekering, ticket en alle andere zaken zoals een internationaal rijbewijs. Ook in brede lijnen een planning maken is van belang en door de vele tips van vrienden en bekenden heb ik de reis in grote lijnen uitgezet. Hong Kong, Australië en Fiji gaan het worden. Nu heb ik dan eindelijk alles op orde en kan de reis beginnen. Ik zal maandag om 12:45 vertrekken richting Hong Kong en daar ga ik dan een paar dagen rondlopen. Hier wil ik graag de Avenue of stars, Victoria peak, symphony of lights, Kowloon en Repulse Bay bezoeken maar het is nog maar de vraag of ik dat allemaal kan zien in drie dagen. Maar ik ga het wel zien, de plannen kunnen zomaar veranderen maar ik wil me niet teveel vasthouden aan een planning maar go with the flow. Na 3 dagen ga ik naar Australië, ik land op Melbourne en daar is Hilda op mij aan het wachten. Samen gaan we dan een stuk rondreizen in het binnenland van Australië, Great Ocean road, Adelaide en de Ayers Rocks. Vandaar uit ga ik richting Sydney om oud en nieuw te vieren, Hilda gaat dan weer terug naar Cairns maar ik zal haar in februari weer zien want dan gaan we samen naar Fiji. Nadat ik met oud en nieuw in Sydney ben geweest (Harbour bridge, nieuwjaarsduik)!is het plan om via de oostkust richting Cairns te gaan. Er zijn zoveel gave dingen te doen in australie, teveel om allemaal hier neer te zetten en ik weet ook nog niet precies welke route ik ga nemen.
Halverwege februari staat Fiji op de planning, hier ga ik samen met Hilda heen. En dan vlieg ik 25 februari weer terug naar Nederland. Vrijdag 27 februari zal ik in de ochtend landen.

Vrienden, familie, bekenden e.d allemaal bedankt voor de berichtjes, kaarten, cadeautje, tips en de leuke afscheidsfeestjes.
Ik ga jullie missen maar we houden natuurlijk contact via app, Facebook, Skype en via deze blog.
Take care!!

Tot snel XXX

  • 01 December 2014 - 16:50

    Rodney:

    Heel veel plezier annemarie ben benieuwd naar de verhalen..

  • 01 December 2014 - 18:46

    Irien:

    Heel veel plezier en een geweldige tijd daar! Geniet van alles.

  • 01 December 2014 - 19:31

    Irene:

    Onwijs veel plezier gewenst Annemarie. Geniet van de reis!!!

  • 01 December 2014 - 19:57

    Lydia Lindhout:

    Ik vind het leuk jou reisverslag te lezen.benieuwd..heelveel plezier. !

  • 01 December 2014 - 20:07

    Kelcy:

    Heee Anne Heeeeel veeel plezierrrr. Xxxxx ♡♡♡♡♡

  • 02 December 2014 - 00:13

    Willeke:

    Heel veel plezier meis. En ik mis je al hoor..hihi

  • 02 December 2014 - 13:57

    Metha:

    Heel veel plezier en ga vooral genieten!

  • 02 December 2014 - 19:15

    Ron:

    Hebbiet al geregeld voor ron

  • 02 December 2014 - 19:15

    Ron:

    Hebbiet al geregeld voor ron

  • 02 December 2014 - 19:15

    Ron:

    De channel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 22287

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 30 Juli 2016

Azië, Nieuw Zeeland en Amerika

01 December 2014 - 27 Februari 2015

Backpacken in Australië

17 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: