Melbourne, Great Ocean Road, Uluru, Kings Canyon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu Melbourne, Great Ocean Road, Uluru, Kings Canyon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu

Melbourne, Great Ocean Road, Uluru, Kings Canyon

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

17 December 2014 | Australië, Sydney

Ik ben alweer 2 weken in Australië, de tijd vliegt en ik heb veel gedaan en gezien!.
Toen ik aankwam in Melbourne was het al midden in de nacht en werd ik opgehaald door Hilda :-). Ze had al een hostel geboekt en dat was echt super want ik had nogal last van een jetlag en viel steeds bijna om. De volgende dag heb ik eerst is goed uitgeslapen en hebben er Melbourne bekeken. Langs museums, door de stad richting het strand, helaas was er door het slechte weer niet veel te beleven en gingen we weer terug, dit keer op de Ov. Fiets. Savonds hebben we een cocktail gedronken in het centrum! Echt een gezellig centrum met veel winkels, restaurantjes, cafés en veel te doen op straat zeker nu met de kerst. De volgende dag naar de Victoria Market geweest! Dit was een leuke markt met veel souvenirs, eten, vis en vlees. Savonds zijn we met een Nederlandse backpacker drankjes gaan drinken in het centrum, madame Brussels, dit schijnt erg Melbourne achting te zijn werd ons verteld dus waren we wel benieuwd geworden naar hoe dat zou zijn!. Het was erg gezellig en leuk ingericht. Later nog naar een andere kroeg geweest, daar hadden ze nogal goeie shotjes :-)! Jammie.
Zondagavond vertrokken we samen met Angelique, een Nederlands meisje die ik op het vliegveld tegenkwam naar de eerste camping plaats. In Australië kan je op veel plekken gratis kamperen, handig!. Het was wel echt heel koud om in een tentje te slapen haha. 1 iemand sliep in de auto en 2 in de tent waarvan 1 persoon op een luchtbed kon slapen en de andere op een yogamatje haha. Gelukkig wisselde we regelmatig af. De volgende dag begonnen we aan de Ocean road. We reden om en om een stuk, maar dat links rijden valt nog niet mee haha! Regelmatig reden we half de berm in of tegen de richting in haha. Maar het went al snel gelukkig!. De Great Ocean Road is een geweldig mooi panoramische route en is aangelegd door soldaten die terugkwamen van de Eerste Wereldoorlog. Superveel mooie uitzichten! Rotsen, stranden, bergen. Natuurlijk de twaalf apostelen en de Arch hebben we gezien en nog veel meer mooie plaatsen! Ook zijn we maar het binnenland geweest daar hebben we watervallen gezien, gelopen door de jungle en ondertussen goed uitgekeken voor slangen :-|. Ook zijn we naar de Grampians geweest, enorme bergen/rotsen met een super mooi uitzicht! We hebben er twee beklommen, dit was ook letterlijk klimmen maar het was het zeker waard, wauw wat een uitzicht hadden we daar!
En Savonds sliepen we letterlijk dus kangoeroes en Koala beren. De eerste keer dat we een Koala beer hoorden schrokken we ons kapot. Het maakte een geluid alsof er een echte beer was :-| haha maar gelukkig was het maar een koala beer;-). Ook werden we snachts geregeld wakker van kangoeroes die rond jumpten :-). Hoe verder we richting de outback gingen hoe warmer het werd gelukkig en de derde dag kwam de zon door. Na de Great Ocean Road kwamen we aan in Adelaide, daar bleef Angelique en gingen Hilda en ik verder.
De outback is echt heel erg veel niks en tussendoor al dat niks een hele lange weg. Erg vermoeiend om daar te rijden aangezien het ook nog is warm is, zo'n 40-45 graden. We hebben zo'n 1500 km afgelegd in 1,5 dag en toen waren we vlakbij de Uluru. Het was echt heel erg warm dus dachten we naar een camping te gaan met een zwembad, bleek het zwembad precies die dag schoongemaakt te worden :-| hadden wij weer. Maarja niks aan te doen, gelukkig koelde het iets af Savonds. De sterren in de outback zijn echt mooi en zoveel! Wauw!
Rond sunset gingen we naar de Uluru en die verkleurd echt! Bizar om dat te zien! Eerst is berg geel/oranje en dan rood en daarna donkerbruin! Er is naast de Uluru nog een andere berg de Kata Tjuta, ook een hele mooie berg, weer heel anders van vorm en kleur als de Uluru.
Savonds overnachten op een camping met veel kakkerlakken enzo. Bah:-| gelukkig slapen we in de auto haha en deet zorgden er redelijk voor dat muggen wegbleven. Als laatste stond Kings Canyon op het programma. Hele mooie grote rotspartijen. Heel erg mooi om te zien. We konden er helaas niet op omdat het veelste warm was, 45 graden ongeveer. Dus hebben we de korte route gedaan en konden we een klein stukje erop. Maar door de hitte was dat al haast niet te doen. Water veranderde in een half uurtje in theewater en smaakte ook nog eens heel vies. Maat gelukkig hadden ze bij de camping een winkeltje waar we koud water konden halen. Maandagochtend zijn we nog even naar de Uluru geweest om te kijken en hierna ben ik naar het vliegveld gegaan en naar Sydney gevlogen. Eindelijk weg van die vreselijke vliegen en hitte :-)

• 19 December 2014 - 09:51

Arianne:

Hey meid,

Wat heb je al een hoop gedaan!! Ook al is je start een beetje vervelend wat slapen, hitte en vliegen betreft. Hopelijk kan je dan nu volop genieten! Heb je al n beetje plannen wanneer jeje activiteiten ga doen??
    Enne de Australiërs daar laten he

• 20 December 2014 - 04:15

Annemarie :

Hee Arianne!
    Jaa nu gelukkig beetje bij geslapen en hier is de temperatuur een stuk beter te doen :-)
    Hoe is het daar? en met Jelle en Jannieke? Ik mis ze wel hoor;). Heeft Jelle het er nog over? Echt leuk dat hij het al begrijpt allemaal!
    En hoe is het met jou en met Hans?
    Ik blijf nu hier tot na oud en nieuw en daarna ga ik de oostkust langs reizen.
    Mooie stranden met een 4x4 Jeep, een boot, motor rijden, skydiven, bungeejumpen en kanoën :-). Een hele maand vol geboekt! En dan blijf ik een tijdje in cairns, daar woont Hilda vlakbij! En dan dan is het alweer tijd voor Fiji!
    Wel apart dat ik er met kerst en oud en nieuw niet ben! Maar hier gaan we met een groep Nederlanders bbqen op het strand waarschijnlijk! Ook erg leuk!
    We kunnen wel eens een keer skypen! Is wel lastig met het tijdsverschil maar we kunnen via de app wel een keer iets afspreken!

Tot snel!
    Xxx aan Jelle en Jannieke :-)

• 23 December 2014 - 11:44

Joyce:

He wijfie!!
    Wat een verhaal!!
    Lijkt me supergaaf om daar een paar maanden door te brengen, ook gaaf dat je al zoveel dingen bezichtigd hebt hoor.
    Lekker aan het genieten dus!!
    Wat de temperatuur betreft, kan je ook beter daar zitten, dan hier in het koude nederland brrr..
    Is ook niet allles hoor haha.
    Geef mij maar strand , zonnetje erbij, en uiteraard de cocktails!!
    Geniet ervan zolang he kan wijffie!!
    En zodra je terug brengt gaan we weer eens een hollandse cocktail drinken.
    Dikke kuss (L)