The first week - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu The first week - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Annemarie Stolk - WaarBenJij.nu

The first week

Door: Annemarie Stolk

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

26 Januari 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik aan het bijkomen van het rondspringen in de kamer. Ik deed namelijk mijn tas net open en daar zat een kakkerlak in :-|. Ik eet ze denk toch liever dan dat ik ze in m'n tas heb lopen haha. Maar laten we even beginnen bij het begin. Vorige week maandag was het dan zover! Het aftellen kwam tot een eind en de reis ging beginnen. Na het afscheidsetentje met familie, afscheidsfeestjes met als knallende afsluiter naar Paul Elstak in de Maassilo:-), afscheid van m'n lieve familie en vrienden was het dan eindelijk maandag 18 januari. Tas ingepakt en klaar om te gaan. We werden weggebracht naar het vliegveld in Keulen. Eenmaal daar aangekomen hadden we het eerste probleem al te pakken. We waren te laat om in te checken terwijl in de informatie die we gekregen hadden stond dat we tot een half uur voor vertrek konden inchecken. Ook vertelde ze ons nog doodleuk dat er geen plaatsen meer vrij waren. Toen raakte we toch wel wat in paniek. Gelukkig was de zus van Ronald erbij die goed Duits spreekt en heeft ons geholpen zodat we uiteindelijk toch mee konden. Pff wat een vage organisatie daar. We hebben als dolle door over het vliegveld gerend en uiteindelijk de vlucht nog gehaald :-). De vlucht duurde 10,5 uur, toch best lang op van die rotstoeltjes, ook kreeg ik weer last van m'n stuitje waardoor ik de halve vlucht op m'n nekkussen heb gezeten haha. We hadden grote plannen, we zouden uit het vliegveld gelijk naar het strand gaan en lekker chillen. We stapte uit het vliegveld en gelijk BAM 35 graden met volle zon viel over ons heen! Heerlijk die warmte, ik ben namelijk niet gemaakt voor kou haha. Maar met lange broek en lange mouwen is het toch wel wat te warm. Ff omgekleed en toen een taxi zoeken wat nog een heel gedoe was. Uiteindelijk een goedkope taxi gevonden en naar het hostel toe. Wat een leuke stad is Phuket, overal streetfood kraampjes,scooters en chaotisch verkeer. We kwamen toch wel lichtelijk kapot bij het hostel en zijn wat rond gaan lopen in Phuket. We hadden niet veel kracht meer om veel te doen. We waren nog wat voorzichtig met het eten van streetfood door alle horrorverhalen en hielde het de eerste dagen nog maar bij eten van de seven eleven. Ik had nog best wel last van een jetlag, Savonds om 5u in slaap vallen en pas om 4u smiddags wakker worden. Dus de eerste dag hadden we niet heel veel gedaan. De dag erna huurde we een scooter, dat was zo chill. Rondgereden in Phuket en onderweg kwamen we een night market tegen. Bizar wat ze daar allemaal hadden, vis wat gewoon ongekoeld in een bak lag omgeven door vliegen, levende kikkers en kreeften. En een hele hoop noodles. Ook kwamen we een kraampje tegen met geroosterde kakkerlakken, vliegen en meelwormen wat we natuurlijk hebben geprobeerd met enige moeite, opzich zijn ze niet eens zo vies haha. Toen we weer wegwilde en de weg vroegen gaf die persoon zo'n vaag antwoord dat we het maar aan meerdere mensen hadden gevraagd maar iedereen gaf weer een ander antwoord. Uiteindelijk zijn we er wel uitgekomen. Onderweg kwamen we een food festival tegen met een Thaise muziekshow, wat een vreselijke krijs stemmen hebben sommige Thaise mensen zeg haha. Na wat rondlopen moesten we plassen en stonden we voor uitdaging van de Thaise wc, dat is namelijk en gat in de grond haha. De eerste keer ging dat niet helemaal zoals het hoorde maar uiteindelijk waren we erachter wat de bedoeling was. De dag erna ging we naar de big Buddah, een enorm Buddah beeld op een berg. Lache dat scooter rijden daar, iedereen doet maar wat en dat kwam voor ons redelijk goed uit aangezien we moesten wennen aan het links rijden. Onderweg kwamen we olifanten tegen, leuk dachten we totdat we zagen dat er mensen op reden en een baby olifantje zat vast aan een ketting van 50 centimeter . Het olifantje probeerde steeds om los te komen, zo zielig :-(. Jammer dat dat nog steeds gebeurd. We zijn maar snel weggegaan. Bij de big Buddah moesten we doeken omdoen omdat dat gepast was. Wat een bizar groot beeld, erg mooi om te zien! Het was wel echt zo vreselijk warm daar, niet te doen. Hierna gingen we naar een strand maar dit was zo toeristisch, helemaal vol zat het. Na nog wat rondgereden te hebben in Phuket moesten we weer terug om het scooter terug te brengen. Ideaal zo'n scooter, kunnen we gaan waar we willen. De volgende dag wilde we graag naar Kho Phi Phi en Krabi gaan maar we kwamen er bij de Ferry achter dat dit niet ging omdat als we dat zouden zijn we gelijk de Ferry weer terug moesten nemen omdat dat de laatste Ferry was voor die dag. En we konden geen nachtje blijven want we moesten Marco de volgende ochtend ophalen van het vliegveld. Dat was wel echt balen! We namen ons voor om ons beter voor te bereiden de volgende keer zodat we dit niet weer zouden meemaken haha. We zijn toen naar Patong beach gegaan en hebben lekker wat gerelaxed op het strand en rondgelopen in de tig winkeltjes die daar zijn, ondanks alle leuke dingen die we daar voor zeer weinig geld zagen hebben we ons in kunnen houden. Terug naar het hostel gingen we in een disco tuk tuk haha, dikke geluidsinstallatie erin en lampjes haha. Savonds hebben we voor het eerste streetfood gegeten, zoo hoe lekker is dat! Wok groente in super lekkere soort saus en kip<3 wat net niks kost. Bizar! Dat kan ik wel jaren volhouden! We liepen wat rond en kwamen bij een biker café, hele aardige mensen werkte daar! Christien had daar haar eerste Chang biertje en ik een ijskoffie! We liepen nog een tijdje door Phuket, gezellig stadje met ook Savonds veel leven op straat. De volgende dag gingen we Marco ophalen van het vliegveld. De eigenaar van het hostel, een vreselijk gestrest mannetje, bracht ons erheen. Ik werd echt gek van zijn gestress en werd er zelf gestrest van terwijl het nergens voor nodig was haha. Marco kwam om 9u aan in Phuket, alles was goed gegaan gelukkig :-). Via Moskou met -15 stapte hij nu 35 graden in haha. We hadden een druk schema deze dag en gingen gelijk naar het reisbureau om de bus naar Don Sak te pakken aangezien we diezelfde avond de full moon party hadden op het eiland Koh Phangan. Gelukkig hadden we nog wel tijd om water in de slaan en smoothies en ijskoffie konden drinken. De eigenaresse liet ons één of ander bamboo detox drankje drinken, een zwart drankje waar we onze twijfels over hadden maarja het was te proberen en gelukkig hadden we er geen gekke dingen aan overgehouden. We gingen met een busje naar Don Sak, nogal een bumpy ride :-O. Daar namen we de Ferry naar Koh Phangan en zagen we precies de zon ondergaan, wauw wat mooi <3. Prachtig gezicht! Ik hou echt van de oceaan, het strand en de onderwater wereld, dat vind ik zo machtig mooi en indrukwekkend. Ik word daar echt rustig en blij van. In Koh Phangan aangekomen was ik toch wel lichtelijk verrot maar dat was pech voor mij want we hadden nog een hele avond en nacht te gaan haha. Het hostel ligt aan het strand :-), een heel gezellig hostel is het ook! We dropte ons spullen en na douchen en omkleden gingen we het centrum in om te eten en kleding voor de full moon party te kopen. We gingen naar een Thais eettentje waar we bediend werden door een vriendelijke ladyboy. Apart om te zien, maar hij/zij was helemaal blij met zichzelf. Na het eten namen we de taxi naar het Haad Rin strand voor de party maar ver kwamen we niet dus hebben we het laatste stuk gelopen. Helemaal in stijl met een fluoriserend shirt, bandje, hoed, en een bucket met Thaise whiskey, cola en red bull ( ik netjes een cola light:-p) kwamen we aan op het strand. Het strand was gevuld met duizenden mensen, supervette muziek, vuurspuwers en honderden kraampjes. Mensen van over de hele wereld waarvan de helft zo lam was dat ze niet meer uit hun ogen konden kijken, en een gedeelte juist heel erg goed uit hun ogen keek omdat ze zo strak stonden :-p. Te grappig allemaal! Helemaal uit onze dakplaat gegaan en gedanst en gesprongen op vette muziek :-). Grappige mensen ontmoet zoals een paar Koreanen die zo dansten dat we een zand douche kregen haha. Wat was dat een vet feest zeg! Zeker een aanrader!. Marco had een goed begin van zijn vakantie! Terug met de taxi was nog een hele uitdaging in die drukte haha. Om 7u kwam de zon op en hoe chill is het om dan op het strand te zitten! Life is good. Er liep een schattig krabje op het strand die met een hond aan het spelen was haha, hij werd half opgevreten door die hond. Ik heb de krab nog vast gehad met enige angst haha. Om 9u dachten we dat het beter was om maar te gaan slapen. Marco ging lekker in de hangmat slapen, ik wilde nadat we de vorige na het op bed zo hard als een plank hadden geslapen toch liever in een normaal bed slapen. Maar na een paar uur was het zo warm dat we maar verder zijn gaan slapen in een hangmat haha, hoe chill is dat! Ff een chill daagje om beetje bij te komen! Al had ik smiddags best wat energie en ben ik wezen hardlopen en heb ik een workout op het strand gedaan, zo chill met dat uitzicht <3! Savonds zijn we uit eten geweest in een Thais eettentje, superlekker dat eten!. En hebben we een stuk gelopen, dat werd nog langer dan we wilden want we waren verdwaald haha. Gelukkig hadden we een offline routeplanner! De app maps.me, een musthave voor iedere reiziger!. Savonds begon het keihard te regenen en de volgende dag was het halve hostel overstroomd en was er geen water en elektriciteit meer:-o, echt bizar dit hadden ze hier al lang niet meer meegemaakt! Door de regen konden we niet zoveel doen waardoor we maar een dagje geschild hebben, beetje boekjes lezen en rondgelopen in het stadje. Savonds gingen we naar een ander hostel waar veel backpackers waren, één groot feest met drank en drinkinggames:-) erg leuk om al die mensen uit andere landen te ontmoeten :-). Al merk ik wel dat ik nog een beetje in de backpackmodus moet komen maar dat komt wel goed ;-). Daarna nog wat gedronken bij het hostel en begonnen met het schrijven van deze blog. Op tijd slapen lukt ons hier niet echt, met als resultaat dat we sochtends pas rond 12u wakker worden haha. Ondertussen ben ik ook al helemaal lekgeprikt door die leuke muggen. Ik gebruik echt wel veel anti muggen spray maar het helpt niet helaas, maar ik blijf het toch maar trouw doen. Vandaag hebben we een scooter gehuurd en Marco een crossbrommer! Superleuk dat rijden door de bergen! Maar van die stijle afdalingen vind ik toch wat minder prettig haha. We zijn naar een waterval geweest met een supermooi uitzicht over de jungle en de oceaan <3. Daarna nog naar een mooi klein strand met een heel gezellig strandtentje. Toen we weer terug moesten door de bergen was het al donker, was niet heel prettig maar er waren lichtgevende paaltjes waardoor we nog een beetje normaal terug konden rijden. Hierna wat gegeten op de night market. Daar aten we echte pootjes van een kip, was echt alleen maar bot:-|. Verder wel Superlekker eten! Veel groente,kip en lekkere sausjes die vooral pittig zijn haha, daar moet ik wel ff aan wennen want ik eet nooit pittig haha. Aangezien ik nogal van gezond eten hou zit ik in dit land wel goed! Tot zover mijn levensverhaal van deze week ;-p. Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Tot snel weer!
Liefs, Annemarie

  • 26 Januari 2016 - 19:17

    Lydia:

    Heb het met veel plezier gelezen. .leuk verslag hoor..kijk uit naar de volgende...veel plezier groetjes

  • 26 Januari 2016 - 22:39

    Willeke:

    Wat leuk om te lezen hoe geweldig het er is An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Annemarie

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 22257

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 30 Juli 2016

Azië, Nieuw Zeeland en Amerika

01 December 2014 - 27 Februari 2015

Backpacken in Australië

17 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: